Verkoopcijfers H&M en Zara in de lift

De Zweedse H&M Group (H&M, COS, Weekday) en Zara-moeder Inditex zijn weer omhoog aan het krabbelen na de harde klappen van de pandemie. De verkoop is bij beide bedrijven de afgelopen maanden flink gestegen en ligt bijna weer op het niveau van voor de coronacrisis. 

Zo liet de H&M Group weten dat de omzet, in vergelijking met een jaar eerder, in het derde kwartaal met veertien procent is gestegen. De totale omzet kwam daarmee uit op 5,46 miljard euro. De stijging heeft het bedrijf te danken aan de versoepelingen die zijn doorgevoerd, waardoor veel van de 180 gesloten winkels weer open konden in het derde kwartaal. Wel zijn er in Azië nog veel winkels gesloten, vanwege de daar geldende coronamaatregelingen.

Ook Inditex, het moederconcern van Zara, meldt positieve cijfers. In het eerste halfjaar boekte het bedrijf een omzetstijging van bijna vijftig procent, waarmee de totale omzet uitkwam op 11,9 miljard euro. Het concern behaalde daarmee een nettowinst van 1,2 miljard euro, tegenover 195 miljoen euro verlies een jaar eerder. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!