Het Franse tweedehands designerplatform Vestiaire Collective heeft tijdens een investeringsronde 178 miljoen euro opgehaald. Dat laat het bedrijf weten via LinkedIn.
Met de investering krijgt het bedrijf er twee nieuwe aandeelhouders bij: SoftBank Group Corp en Generation Investment Management.
Vestiaire Collective bestaat sinds 2009 en is een platform waarop consumenten designeritems kunnen kopen en verkopen. Wanneer je als consument een item wilt verkopen stuur je deze op naar het bedrijf voor een controle op kwaliteit en echtheid. Vervolgens zet Vestiaire het item op de website en wanneer deze wordt verkocht, krijgt de verkoper tachtig procent van de opbrengst.
Eerder dit jaar haalde het tweedehandsplatform ook al 178 miljoen euro aan investeringen op en bij eerdere rondes in 2020 en 2019 respectievelijk 59 miljoen euro en 40 miljoen euro. In het verleden heeft het bedrijf aangegeven de financiering te gebruiken voor groei en uitbreiding van de duurzame en circulaire technologie en de wereldwijde groei.
In totaal staan er meer dan drie miljoen items op het platform waarvan iedere maand 550 duizend nieuwe. Het bedrijf heeft kantoren in Parijs, New York, Hongkong, Singapore en een techhub in Berlijn. Met het onlangs opgehaalde geld wordt de waarde van het bedrijf nu op 1,4 miljard euro geschat.
Reacties 0