Whoppah behaalt in eerste halfjaar omzet van vier miljoen

Whoppah, een marktplaats voor tweedehands design, heeft in de eerste zes maanden van dit jaar een omzetstijging van tweehonderd procent gerealiseerd. Daarmee kwam de omzet uit op vier miljoen euro. De verwachting is dat de omzet aan het einde van het jaar op zes miljoen euro uitkomt. 

De producten die het meeste worden verkocht zijn volgens het bedrijf fauteuils, banken en lampen. "Consumenten gaan over de hele linie steeds meer waarde hechten aan duurzaam consumeren en het hergebruiken van producten. De tweedehands interieurmarkt heeft wereldwijd inmiddels een omvang van twaalf miljard euro en groeit jaarlijks met zo’n tien procent”, aldus ceo Thomas Bunnik.

In augustus kondigde Whoppah aan het team uit te breiden. Jelle Kooter is toen aangesteld als cfo. Daniel Gebler (cto bij Picnic) en Guido Fambach (executive vice president sales bij Just Eat Takeaway) traden als adviseurs toe tot de 'Whoppah steering committee'.

Vorig jaar kwamen Winston en Renate Gerschtanowitz er al bij als investeerders en partners van Whoppah. De voormalige RetailRookie heeft de ambitie om de grootste designmarktplaats van Europa te worden. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!