Europa's grootste speelgoedmaker Lego behaalde in de eerste zes maanden van dit jaar een omzetgroei van 46 procent in vergelijking met dezelfde periode een jaar eerder. De totale omzet kwam uit op 23 miljard Deens kroon (3,1 miljard euro).
De operationele winst kwam in het eerste halfjaar uit op 8 miljard Deense kroon (1,1 miljard euro). Dat is een stijging van 104 procent ten opzichte van een jaar eerder. De nettowinst bedroeg omgerekend zo'n 850 miljoen euro, een stijging van 140 procent. De groei dankt het bedrijf aan de versoepelingen van de coronamaatregelen, waardoor veel winkels weer open konden. Maar ook extra investeringen op het gebied van e-commerce droegen hieraan bij.
Ook laat het bedrijf weten in de tweede helft van 2021 hard te blijven groeien en een nieuwe winkelformule te introduceren in zestig van de ruim zevenhonderd winkels wereldwijd. Deze nieuwe formule werd in juni in een flagshipstore in New York City geïntroduceerd. In deze winkel komen een digitale en fysiek ervaring meer samen.
Lego opende in de eerste helft van het jaar zestig winkels, waarvan ruim veertig in China. In Nederland heeft Lego drie winkels: in Utrecht, Amsterdam en Leidschendam.
ikke weet het 29 sep, 17:46