Nederlanders geven jaarlijks ongeveer 212 miljoen euro uit aan baby- en kinderproducten. Luiers, autostoeltjes en kinderstoelen zijn het populairst. Dat blijkt uit Kids Care & Commerce, een onderzoek van Multiscope onder 1200 ouders en toekomstige ouders.
Luiers zijn het meest verkocht. 85 procent van de ouders kopen dit product. Hierna volgen autostoeltjes (83 procent) en kinderstoelen (82 procent). Gevolgd door kinderwagens, commodes en fietsstoeltjes, die door 79 procent van de ouders worden aangeschaft. Met 13 procent is de bakfiets het minst populair.
De productgroep luiers is jaarlijks goed voor een omzet van vijftig miljoen euro en scoort daarmee de hoogste omzet. Daarna volgen de autostoeltjes en kinderstoeltjes met een omzet van respectievelijk 44 en 41 miljoen euro. Babyfoons draaien met veertien miljoen euro de laagste omzet.
Ook wat merken betreft hebben ouders een duidelijke voorkeur. Voor luiers is Pampers met 42 procent het meest populair. Mutsy is onder kinderwagens populair met achttien procent en voor autostoeltjes is Maxi-Cosi marktleider. Twee op de drie ouders hebben een autostoeltje van dit merk.
Muts Y 14 okt, 15:19