Online shoppen in de lift, ook toename klachten

Online shoppen in de lift, ook toename klachten

Ruim drie kwart van de Nederlanders van twaalf jaar of ouder kocht in 2021 iets online, negen procent meer dan een jaar eerder. Van de online shoppers had 56 procent klachten over de aankoop, dat meldt het CBS. 

In de periode van april tot juli dit jaar gaf 77 procent van de 12-plussers, ongeveer 11,7 miljoen mensen, aan iets online te hebben gekocht. Een jaar eerder was dit nog 71 procent en in 2019 64 procent. Kleding, maaltijden en films via streamingsdiensten zijn de populairste online aanschaffen. 

Ook het te besteden bedrag neemt toe. In 2021 zei 26 procent vijfhonderd euro of meer te hebben uitgegeven. Een jaar eerder was dit nog 21 procent. Het vaakst wordt een bedrag tussen de honderd en vijfhonderd euro uitgegeven online. 

Naast dat het aantal online shoppers toeneemt, neemt ook het aantal klachten toe. Van de Nederlanders die in 2021 online iets kochten heeft 56 procent een klacht. Een te late levering is één van de meest genoemde klachten, veertig procent klaagde hierover. Een jaar eerder was dat nog 34 procent. Ook zijn er veel klachten over technische problemen bij het bestellen of betalen (19 procent). 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!