KaDeWe: een eeuw oud, maar toch helemaal in het nu

KaDeWe: een eeuw oud, maar toch helemaal in het nu

Het Kaufhaus des Westens (KaDeWe) in Berlijn is door architecten in een nieuw jasje gestoken. Het resultaat: een warenhuis dat ruim honderd jaar oud is, maar weer volledig voorzien is van een hedendaags interieur.

Het nieuwe ontwerp van het bureau OMA van Rem Koolhaas breekt het grootste warenhuis van Europa (60 duizend vierkante meter) op in vier delen, elk met zijn eigen architectonische en commerciële kwaliteiten. De vier gedeeltes spreken allemaal een andere doelgroep aan, van klassiek en experimenteel tot jong en generiek. 

Elk...

Het Kaufhaus des Westens (KaDeWe) in Berlijn is door architecten in een nieuw jasje gestoken. Het resultaat: een warenhuis dat ruim honderd jaar oud is, maar weer volledig voorzien is van een hedendaags interieur.

Het nieuwe ontwerp van het bureau OMA van Rem Koolhaas breekt het grootste warenhuis van Europa (60 duizend vierkante meter) op in vier delen, elk met zijn eigen architectonische en commerciële kwaliteiten. De vier gedeeltes spreken allemaal een andere doelgroep aan, van klassiek en experimenteel tot jong en generiek. 

Elk gedeelte heeft zijn eigen ingang aan de straatkant en concentreert zich rondom zijn eigen trappenhuis. Het lijkt daardoor net alsof KaDeWe is onderverdeeld in vier kleinere warenhuizen. 

Hoewel het warenhuis negen verdiepingen telt, is geen enkele etage hetzelfde. Een van de trappen leidt naar het nieuwe dak, vanwaar je een prachtig uitzicht hebt over de Duitse hoofdstad. 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!