Marktwaarde productabonnementen stijgt naar 2,4 miljard

Marktwaarde productabonnementen stijgt naar 2,4 miljard

De markt voor productabonnementen stijgt het komende jaar van 1,4 miljard naar 2,4 miljard euro. Vooral abonnementen op dranken en voeding zijn populair. Dat blijkt uit een onderzoek van Multiscope onder 3500 Nederlanders. 

Van de respondenten zegt zeven procent het meest geïnteresseerd te zijn in abonnementen op dranken als bier, wijn, gedistilleerd, melk of frisdrank. Zes procent heeft interesse in maaltijdboxen of een periodieke levering van koffie.

Daarnaast is er veel belangstelling voor productabonnementen die momenteel nog niet worden aangeboden. Zo zou 34 procent van de respondenten graag een abonnement willen van een lokale aanbieder, zoals een bakker, groenteboer, slager of bloemist. Drie procent zou graag een abonnement willen van een boer in de omgeving. 

Van de ondervraagden zegt bovendien 37 procent interesse te hebben in een periodieke levering van landelijke partijen als supermarktketens. Vijftien procent voor drogisterijen en elf procent heeft interesse in een abonnement bij bol.com.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!