Patagonia boycot Facebook en roept andere bedrijven op hetzelfde te doen

Patagonia-topman Ryan Gellert roept andere bedrijven op ook Facebook te boycotten. Hij doet dat na de onthulling van de Facebook Papers, documenten die zijn gelekt door een klokkenluidster die zouden moeten aantonen wat er allemaal mis is binnen het bedrijf.

Outdoormerk Patagonia stopte in juni vorig jaar met adverteren op Facebook. Het platform zou te weinig doen tegen de verspreiding van haatberichten en desinformatie over klimaatverandering en de democratie. Zestien maanden later staat Patagonia nog steeds achter de boycot, zegt ceo Gellert in een verklaring op de website.

Volgens Gellert laten de gelekte documenten nog eens zien dat Facebook niet optreedt tegen de 'onherstelbare schade' die wordt aangericht. "De leidinggevenden van Facebook weten welke stappen ze kunnen nemen om die schade te beperken, maar ze hebben herhaaldelijk nagelatem om te hervormen."

Zolang Patagonia geen verbetering ziet, gaat het door met de advertentieboycot. "We moedigen andere bedrijven aan om samen met ons Facebook te pushen om mensen en planeet boven winst te stellen."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!