Safeway zet agressief in op biologisch

De Amerikaanse supermarktketen Safeway gaat het eigen merk O Organics agressief promoten. Daarmee speelt het in op de sterk groeiende biologische voedingmarkt. De prijzen van O Organics-producten, die variëren van dranken tot snacks en diepvriesvoeding, zijn vergelijkbaar met die van normale producten. Daarmee wordt volgens Safeway het meest gehoorde bezwaar tegen biovoeding, de hoge prijs, van tafel geveegd.

Begin deze maand werd O Organics geïntroduceerd bij alle 1.775 vestigingen in de Verenigde Staten en Canada. Met de nieuwe productenlijn hoopt Safeway ook een voorsprong te behalen op supermarktketen Whole Foods Market, die onlangs fors heeft uitgebreid.

In de VS is de markt voor biologische voeding tussen 1990 en 2005 van een omzet van 1 miljard naar een omzet van 20 miljard gegroeid. En die groei lijkt zich voorlopig ook nog te blijven doorzetten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!