De Amerikaanse supermarktketen Safeway gaat het eigen merk O Organics agressief promoten. Daarmee speelt het in op de sterk groeiende biologische voedingmarkt. De prijzen van O Organics-producten, die variëren van dranken tot snacks en diepvriesvoeding, zijn vergelijkbaar met die van normale producten. Daarmee wordt volgens Safeway het meest gehoorde bezwaar tegen biovoeding, de hoge prijs, van tafel geveegd.
Begin deze maand werd O Organics geïntroduceerd bij alle 1.775 vestigingen in de Verenigde Staten en Canada. Met de nieuwe productenlijn hoopt Safeway ook een voorsprong te behalen op supermarktketen Whole Foods Market, die onlangs fors heeft uitgebreid.
In de VS is de markt voor biologische voeding tussen 1990 en 2005 van een omzet van 1 miljard naar een omzet van 20 miljard gegroeid. En die groei lijkt zich voorlopig ook nog te blijven doorzetten.
Safeway zet agressief in op biologisch
Gepubliceerd op 24 maart 2006 om 00:00
Reacties 0