‘Webshops bang voor verlies exclusiviteit door marktplaatsen’

Vier op de tien webwinkels zijn bang dat klanten het merk niet meer exclusief vinden als de webshop zich aansluit bij een marktplaats. Dat blijkt uit een onderzoek in opdracht van ict-bedrijf Wolfpack onder 449 e-commercebedrijven.

Veertig procent van de webshophouders zegt of verwacht dat minder mensen naar de webshop komen als het bedrijf zich heeft aangesloten bij een marktplaats. Als belangrijkste reden om zich toch bij zo'n platform aan te sluiten noemt bijna tweederde de verdere groeiv an het bedrijf.

Het gemak van een marktplaats kan volgens Wolfpack als nadeel hebben dat webshops de directe relatie met de klant kwijtraken. Aan de andere kant kunnen ondernemers en consumenten er veel baat bij hebben omdat een marketplaats betrouwbaar is.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!