Kledingbedrijven riskeren boetes vanwege misleidende duurzaamheidsclaims

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) stelt een vervolgonderzoek in naar zes grote kledingbedrijven die aan misleidende duurzaamheidsclaims lijken te doen. Het gaat om twee Nederlandse en om vier buitenlandse bedrijven.

De ACM geeft de bedrijven de kans om zich te verweren en noemt daarom hun namen niet. Komen ze niet met een overtuigend verhaal, dan zal de toezichthouder zijn buitenlandse collega's vragen op te treden tegen de buitenlandse bedrijven. De ACM kan de Nederlandse bedrijven een boete of een last onder dwangsom opleggen.

In mei schreef de ACM zeventig kledingbedrijven aan met het verzoek hun duurzaamheidsclaims kritisch te bekijken. "Wij zien dat veel kledingbedrijven zich graag duurzaam voordoen, maar dat zij hun claims vaak overdrijven en dat de onderbouwing ontbreekt", zegt directeur consumenten Edwin van Houten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!