JD.com: 'Nederland toegangspoort naar Europa'

JD.com is van plan om in Nederland meerdere fysieke winkels te openen. De Chinese e-commercereus kiest ons land bewust als eerste in Europa om als retailer aan de slag te gaan.

Op 11 november opent in Leiden een fysieke winkel met food en non-food onder de naam Ochama. De naam JD kan niet worden gebruikt omdat sportwinkelketen JD Sports daarvoor de licentie heeft. “Het blijft niet bij één”, liet Kannan Qian, general manager van JD International Logistics Europe aan RetailTrends weten tijdens een bezoek aan het dc in Venray.

Over de precieze plannen laat Qian niks los. Volgens de eigen Nederlandse website, die inmiddels in een testversie live staat, worden er A-merken voor lage prijzen verkocht. Ook valt op te maken dat Ochama met een membership wil werken. Het assortiment gaat van food tot huishoudelijke artikelen en van kleding tot speelgoed.

Naast Leiden zouden er nog zeker drie andere Ochama-locaties komen, waaronder in Diemen. De vestigingen gaan tevens als pick-up point voor de webwinkel fungeren. Daarnaast bezorgt Ochama voor zeven euro aan huis. Bij een bestelbedrag boven de 129 euro is thuislevering gratis.

Nederland is niet voor niets als eerste Europese markt gekozen waar JD.com als retailer aan de slag gaat. “Het is een snel groeiende, competitieve markt met een aantal grote steden waar veel mensen wonen”, zegt Qian. “Daarnaast ligt Nederland in het centrum van West-Europa. We zien het daarom als de toegangspoort tot Europa.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!