'43 procent kijkt niet of product duurzaam is'

De vraag of een product duurzaam is, is voor een grote groep consumenten niet belangrijk. Uit een onderzoek van softwareplatform Capterra blijkt dat 43 procent van de ondervraagden daar vooraf geen onderzoek naar doet.

Volgens Capterra, dat bijna duizend Nederlanders ondervroeg, ligt dat percentage in andere landen lager. In Duitsland is dat 29 procent, in Frankrijk slechts 6 procent.

Van de ondervraagde consumenten die producten vooraf wel op duurzaamheid controleert, kijkt iets meer dan een derde naar de verpakking. Ook zeggen de respondenten dat ze ingrediënten bekijken (28 procent) en het materiaal (27 procent).

Reacties 4


B C 22 nov, 12:32

Mijn gevoel zegt dat het percentage eerder rond de 85%. Zeker als beter wordt uitgelegd wat er onder duurzaamheid wordt verstaan.


ikke weet het 22 nov, 14:44

De andere 57 % Wel, maar bestellen massaal online, wat beter is voor het milieu, al die busjes die door de straten crossen, alle grote webreuzen die alle dozen weggooien, en vervolgens weer eigen dozen laten maken.


D R 22 nov, 17:25

Wensdenken van het onderzoeksbureau. Ik denk dat men in de supermarkt nog enigszins ermee bezig is om vervolgens naar de Action of Primark te gaan om daar te shoppen.


g Verdoes 22 nov, 20:36

geen vlees meer eten, elektrische auto rijden, zonnepanelen op het dak.

maar wel schepen vol met handel uit azie deze kant op laten komen....

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!