'Sinterklaasinkopen online op weg naar record'

Consumenten lijken dit jaar nog meer sinterklaascadeaus online te bestellen. In de eerste drie weken van november gaven consumenten zo'n acht procent meer uit dan in dezelfde periode vorig jaar, blijkt uit transactiedata van ABN Amro.

Als deze trend de komende weken doorzet, kan het record van vorig jaar worden verbroken. Consumenten gaven toen rond Sinterklaas zo'n vijftig procent meer uit in webwinkels dan in 2019.

De online-uitgaven liggen sinds het einde van de lockdown afgelopen zomer vrijwel voortdurend boven die van dezelfde periode vorig jaar. "De toename in internetaankopen lijkt daarmee niet zozeer het gevolg te zijn van de nieuwe coronamaatregelen, maar is waarschijnlijk structureel", zegt ABN Amro.

 

Reacties 1


ikke weet het 26 nov, 12:19

En straks maar weer mopperen dat de pakketjes niet op tijd zijn,


Lekker naar de winkel is nog steeds de beste optie, zien kijken kopen en direct meenemen, en niet wachten of en wanneer er een busje komt.

Busje komt zo...... of niet.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!