Omzet Hornbach in Nederland is stabiel

Hornbach heeft in het derde kwartaal ongeveer evenveel omzet geboekt in Nederland als vorig boekjaar. De lockdown zorgt ervoor dat de verwachtingen voor het laatste kwartaal er minder goed uitzien.

Exacte omzetcijfers over Nederland worden niet gedeeld. De totale omzet van de Duitse bouwmarktgroep groeide in het derde kwartaal met 4,2 procent naar 4,7 miljard euro. Daarnaast laat het bedrijf weten dat de Europese webshops in de eerste negen maanden met 37,5 procent zijn gegroeid. Het online omzetaandeel is nu 17,5 procent.

Het is ‘best bijzonder’ om de omzet van dit jaar te vergelijken met die van 2020, zegt algemeen directeur Evert de Goede van Hornbach Nederland. “2020 was immers een ongekend klusjaar.” Daarom is hij tevreden met de stabilisering van de omzet. “Zeker gezien het feit dat we in het derde kwartaal al te maken hadden met beperkte openingstijden.”

De harde lockdown die sinds zondag geldt maakt dat de verwachtingen voor het vierde kwartaal ‘een stuk minder positief’ zijn, zegt De Goede. Hij noemt de volledige winkelsluiting ‘erg abrupt’ en is teleurgesteld dat er geen alternatieven zijn overwogen. “De stap om een beperkt aantal bezoekers per vierkante meter toe te laten, is helaas overgeslagen.”
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!