Een instaproof winkeldesign

Een instaproof winkeldesign

Jongeren bestellen alles online toch? Niet als het aan het Chinese huidverzorgings- en cosmeticabedrijf B+Tube ligt. Hun onlangs geopende flagshipstore is zo ontworpen dat de Gen Z-klant helemaal los kan gaan met het maken van content voor social media terwijl ze aan het winkelen zijn. Zo vloeien offline en online naadloos in elkaar over.

De winkel is ontworpen door het Nederlandse bureau Storeage en is te vinden in de Chinese stad Changsha. Het totale oppervlak is 218 vierkante meter en biedt volgens het ontwerpbureau zo voldoende ruimte voor jongeren om socialmediaposts te creëren. 

De winkel bestaat voor een groot deel uit staal dat op sommige plekken is bedekt met witte Corian (een oppervlaktemateriaal dat veelal wordt gebruikt als aanrechtblad). Ook is een deel overgespoten met regenboogkleuren. 

Jongeren bestellen alles online toch? Niet als het aan het Chinese huidverzorgings- en cosmeticabedrijf B+Tube ligt. Hun onlangs geopende flagshipstore is zo ontworpen dat de Gen Z-klant helemaal los kan gaan met het maken van content voor social media terwijl ze aan het winkelen zijn. Zo vloeien offline en online naadloos in elkaar over.

De winkel is ontworpen door het Nederlandse bureau Storeage en is te vinden in de Chinese stad Changsha. Het totale oppervlak is 218 vierkante meter en biedt volgens het ontwerpbureau zo voldoende ruimte voor jongeren om socialmediaposts te creëren. 

De winkel bestaat voor een groot deel uit staal dat op sommige plekken is bedekt met witte Corian (een oppervlaktemateriaal dat veelal wordt gebruikt als aanrechtblad). Ook is een deel overgespoten met regenboogkleuren. 

De winkel is verdeeld in drie secties rondom de basisprincipes van cosmetica: reiniging, foundation en make-up. In elke sectie kan de klant producten testen die bij deze basisprincipes horen. Daarnaast zijn er ook tutorials te zien waarin wordt uitgelegd hoe de klant het product het beste kan gebruiken. 

B+Tube verkoopt in de winkel meer dan tweehonderd producten op het gebied van cosmetica, geuren en lifestyle. “We willen een jongere Chinese generatie aanmoedigen om zich uit te drukken in welke vorm of kleur ze maar willen”, zegt oprichter en ceo Lisa Yu.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!