'Prijsvergelijkingssites in trek'

Driekwart van de online shoppers vindt het belangrijk om prijzen te vergelijken voordat zij een online aankoop doen. Dat blijkt uit de eerste editie van de Marketplace Monitor, een onderzoek van Multiscope en de Hogeschool van Amsterdam onder bijna zevenduizend Nederlanders.

De meerderheid (58 procent) gebruikt daarbij vergelijkingssites. Hoger opgeleiden gebruiken deze met twee derde het meest, gevolgd door lager en middelbaar opgeleiden met 57 en 58 procent. 

De vergelijkingssites die het vaakst worden geraadpleegd zijn Kieskeurig.nl (26 procent), Consumentenbond.nl (25 procent) en Independer.nl (22 procent). De sites worden het meeste bezocht als er een product of dienst wordt aangeschaft voor de lange termijn. 

Reacties 1


John Eves 20 jan, 16:22

Vreemde uitkomst.
Weet niet wat er precies onderzocht is of wat de vraagstelling is geweest maar uit de uitgebreide data die wij uit vele webshops hebben blijkt dat google shopping de meest gebruikte optie is.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!