Speels, vriendelijk en kleurrijk: een bezoekje aan de opticien wordt in de eerste fysieke winkel van brillenmerk Lunet verheven tot een memorabele ervaring an sich.
De eerste ‘signature store’ van Lunet bevindt zich niet in een voor de hand liggende metropool als Londen, Madrid of Berlijn, maar in Boekarest. Een voor het merk logische keuze: de roots van het brillenmerk liggen in Roemenië.
Waar het in 2019 opgerichte brillenmerk zich in eerste instantie alleen online bevond, leeft het idee inmiddels dat menselijke verbinding belangrijker is dan ooit. Hierom wordt er in de nieuwe signature store gefocust op het maken van verbinding met de klant. Het typische sobere, klinisch ogende winkelconcept dat kenmerkend is voor opticiens, heeft plaatsgemaakt voor een ruimte die voelt als een kleurrijke woonkamer met schapenhuiden, glimmende gordijnen en een grote...
Speels, vriendelijk en kleurrijk: een bezoekje aan de opticien wordt in de eerste fysieke winkel van brillenmerk Lunet verheven tot een memorabele ervaring an sich.
De eerste ‘signature store’ van Lunet bevindt zich niet in een voor de hand liggende metropool als Londen, Madrid of Berlijn, maar in Boekarest. Een voor het merk logische keuze: de roots van het brillenmerk liggen in Roemenië.
Waar het in 2019 opgerichte brillenmerk zich in eerste instantie alleen online bevond, leeft het idee inmiddels dat menselijke verbinding belangrijker is dan ooit. Hierom wordt er in de nieuwe signature store gefocust op het maken van verbinding met de klant. Het typische sobere, klinisch ogende winkelconcept dat kenmerkend is voor opticiens, heeft plaatsgemaakt voor een ruimte die voelt als een kleurrijke woonkamer met schapenhuiden, glimmende gordijnen en een grote discobal.
“Het moet voelen alsof je in een Lunet-universum bent gestapt”, beloven de architecten van Bogdan Ciocodeică Studio in Boekarest. De opdracht: een ruimte creëren die warm en gastvrij is en een visuele voortzetting is van Lunets merkbeloften, waarin de focust ligt op speelsheid en vriendelijkheid. Lunet spreekt van de geboorte van een nieuw type brillenervaring, waarin het kopen van een nieuwe bril een gedenkwaardige, positieve ervaring wordt.