'Gebruik flitsbezorgers in half jaar tijd verdubbeld'

'Gebruik flitsbezorgers in half jaar tijd verdubbeld'

Waar in augustus 1,4 procent on-demand supermarkten inschakelde, is dit percentage opgelopen tot 2,8, meldt GfK.

Het aantal Nederlanders dat in de voorbijgaande drie maanden gebruik maakte van flitsbezorgers, is verdubbeld. Waar in augustus 1,4 procent on-demand supermarkten inschakelde, is dit percentage opgelopen tot 2,8.

Dat blijkt uit onderzoek onder circa 46 duizend panelleden van GfK waarover NOS bericht. Consumenten tussen de 18 en 34 jaar maken het meest gebruik van de apps. Onder deze doelgroep steeg het inzetten van flitsbezorging van 4,1 naar 6,9 procent. Een deel van de consumenten kan nog niet gebruikmaken van de apps, aangezien de aanbieders met name actief zijn in stedelijke gebieden.

Gorillas: on top of mind
Uit onderzoek van Markteffect onder ruim duizend Nederlanders blijkt dat Gorillas de bekendste aanbieder is. Bij 42 procent van de ondervraagden ging een belletje rinkelen. Daarna volgen Flink (20 procent) en Zapp en Getir met beide 11 procent.

Verder lezen?

Maak een gratis account en krijg;
✅ toegang tot al het retailnieuws;
✅ de nieuwsbrieven van RetailTrends;
✅ de mogelijkheid om te reageren op artikelen.
     

Wil je geen account, maar wel dagelijks op de hoogte gehouden worden van het laatste nieuws en de opkomende trends in de retailmarkt? Schrijf je dan hier in op onze gratis nieuwsbrieven.

 

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul je wachtwoord nogmaals in ter controle.

Log in met LinkedIn

Wanneer je m.b.v. social media inlogt, ga je akkoord met onze privacyverklaring.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!