Het aantal Nederlanders dat in de voorbijgaande drie maanden gebruik maakte van flitsbezorgers, is verdubbeld. Waar in augustus 1,4 procent on-demand supermarkten inschakelde, is dit percentage opgelopen tot 2,8.
Dat blijkt uit onderzoek onder circa 46 duizend panelleden van GfK waarover NOS bericht. Consumenten tussen de 18 en 34 jaar maken het meest gebruik van de apps. Onder deze doelgroep steeg het inzetten van flitsbezorging van 4,1 naar 6,9 procent. Een deel van de consumenten kan nog niet gebruikmaken van de apps, aangezien de aanbieders met name actief zijn in stedelijke gebieden.
Gorillas: on top of mind
Uit onderzoek van Markteffect onder ruim duizend Nederlanders blijkt...
Het aantal Nederlanders dat in de voorbijgaande drie maanden gebruik maakte van flitsbezorgers, is verdubbeld. Waar in augustus 1,4 procent on-demand supermarkten inschakelde, is dit percentage opgelopen tot 2,8.
Dat blijkt uit onderzoek onder circa 46 duizend panelleden van GfK waarover NOS bericht. Consumenten tussen de 18 en 34 jaar maken het meest gebruik van de apps. Onder deze doelgroep steeg het inzetten van flitsbezorging van 4,1 naar 6,9 procent. Een deel van de consumenten kan nog niet gebruikmaken van de apps, aangezien de aanbieders met name actief zijn in stedelijke gebieden.
Gorillas: on top of mind
Uit onderzoek van Markteffect onder ruim duizend Nederlanders blijkt dat Gorillas de bekendste aanbieder is. Bij 42 procent van de ondervraagden ging een belletje rinkelen. Daarna volgen Flink (20 procent) en Zapp en Getir met beide 11 procent.
Dit is een premium artikel
Verder lezen?
Maak een gratis account aan op RetailTrends door in te loggen met LinkedIn.
Wil je dagelijks op de hoogte gehouden worden van het laatste nieuws en de opkomende trends in de retailmarkt? Schrijf je dan hier in op onze gratis nieuwsbrieven.
Log in of registreer gratis
Log in met LinkedIn