De webshop van Wibra wordt winstgevend. Daarvan is commercieel directeur Wim Smit overtuigd, zegt hij in het februarinummer van RetailTrends. "Dat is geen vraag, anders zou ik het niet doen”, aldus Smit.
De discounter opende een jaar geleden tijdens de lockdown een provisorische webshop. En die sloeg tot verrassing van Smit aan. Waarschijnlijk komt er eind deze maand een nieuwe webshop. Het aanbod zal flink worden verruimd, van de huidige tweehonderd naar 1500 of tweeduizend artikelen. “In elk geval de hele schoonmaakhoek en doe-het-zelf.”
Kleding komt er niet op. “We willen echt voorkomen dat we met onze discountprijsjes in de retourensfeer terechtkomen. Dat is voor ons niet te doen, de marges zijn zo klein”, zegt Smit. Wibra brengt verzendkosten in rekening en vraagt voor het populaire schoonmaakmiddel Dasty een hogere prijs. “Dat is online dertig cent duurder dan in de winkel, omdat het anders gewoon niet uit kan."
Meer over de eerste digitale stappen van discounters lees je hier. Nog geen member, kijk dan hier voor de mogelijkheden.
Lianne Kroon 22 feb, 13:28
Leonard Van Liere 21 feb, 21:40
John Eeves 21 feb, 17:04
Leonard Van Liere 21 feb, 15:14