'Webshop Wibra wordt winstgevend'

De webshop van Wibra wordt winstgevend. Daarvan is commercieel directeur Wim Smit overtuigd, zegt hij in het februarinummer van RetailTrends. "Dat is geen vraag, anders zou ik het niet doen”, aldus Smit.

De discounter opende een jaar geleden tijdens de lockdown een provisorische webshop. En die sloeg tot verrassing van Smit aan. Waarschijnlijk komt er eind deze maand een nieuwe webshop. Het aanbod zal flink worden verruimd, van de huidige tweehonderd naar 1500 of tweeduizend artikelen. “In elk geval de hele schoonmaakhoek en doe-het-zelf.”

Kleding komt er niet op. “We willen echt voorkomen dat we met onze discountprijsjes in de retourensfeer terechtkomen. Dat is voor ons niet te doen, de marges zijn zo klein”, zegt Smit. Wibra brengt verzendkosten in rekening en vraagt voor het populaire schoonmaakmiddel Dasty een hogere prijs. “Dat is online dertig cent duurder dan in de winkel, omdat het anders gewoon niet uit kan."

Meer over de eerste digitale stappen van discounters lees je hier. Nog geen member, kijk dan hier voor de mogelijkheden.

 

Reacties 4


Leonard Van Liere 21 feb, 14:14

Natuurlijk wordt die webshop nooit winstgevend. Daar heb je echt geen glazenbol voor nodig. Een groot gedeelte van de wibraklanten is geen internetkoper, de marge’s zijn minimaal en het assortiment is -ook als stenen winkel- volkomen ongeorganiseerd


John Eeves 21 feb, 16:04

Ze hebben eerst nog een beetje de artikelen met waarde verkocht. Als ze het hele assortiment online zetten dan bevat dit heel veel artikelen met een lage waarde.
Je zult zien dat je heel veel orders krijgt die meer kosten dan dat ze opleveren. De hele verwerking kost meer dan de marge op de order.
Ik heb zelf jaren lang ervaring met het verkopen van dit soort artikelen via internet, het is niet rendabel te krijgen.


Leonard Van Liere 21 feb, 20:40

De triestigheid van de Wibra winkels, uitstraling van manden, rekjes en sjofele looppaden, een checkout met personeel die dankzij hun baas futloosheid en armoede uitstraalt, een assortiment waarbij de jaren stil hebben gestaan, is er nou niemand die vanuit het hoofdkantoor daar de bezem door kan halen


Lianne Kroon 22 feb, 12:28

Duidelijk al een tijd niet bij een nieuwe winkel wezen kijken!! Zou ik zeker even doen. Ouderwetse stelling dat Wibra klanten bij voorbaat geen internet kopers zijn.
Hele frisse beleving de nieuwe winkels.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!