Bedrijven ontdekken de armen

Het bedrijfsleven heeft het arme deel van de wereldbevolking ontdekt als nieuwe markt. Liefst vier van de zes miljard mensen op aarde moet rondkomen met nul tot vier dollar per dag. Op het eerste gezicht lijkt het niet lucratief om je als ondernemer op die groep te richten.

Maar dat is niet zo, volgens Thierry Sanders van de NCDO (Nationale commissie voor internationale samenwerking en duurzame ontwikkeling). “Steeds meer multinationals realiseren zich dat ze zich voor hun verkopen niet kunnen beperken tot de volgroeide markten. De koopkracht van de armen groeit harder dan die van het topsegment en is ook al groter dan gedacht.”

Philips is één van de bedrijven die al actief zijn op de ‘armenmarkt’. Het ontwikkelde bijvoorbeeld een kooktoestel dat zuiniger met hout omspringt en minder gassen oplevert. Hoofd duurzaamheid bij het Eindhovense concern, Henk de Bruin: “Voor alle duidelijkheid: wij willen gewoon zaken doen. Winst maken en producten voor de allerarmsten leveren moeten samengaan, en dat kan ook."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!