‘Helft consumenten verwacht snellere bezorging’

De bezorging van webshops kan sneller, is 50 procent van de online shoppers van mening. Desondanks wil 60 procent van de consumenten niet extra betalen voor levering op dezelfde dag.

Dat blijkt uit onderzoek van Capterra, dat circa duizend Nederlanders heeft bevraagd die regelmatig online winkelen. Van deze online shoppers zegt 79 procent dat de levertijd van invloed is op de keuze voor een webshop; 45 procent zegt dat dit soms het geval is. 

Een levertijd tussen de 24 en 48 uur is voor een kleine meerderheid van de respondenten acceptabel. De rest van de online shoppers – bijna de helft – vindt levering tussen de 12 en 24 uur redelijk. 80 procent zou niet stoppen met online winkelen wanneer webshops niet aan deze leveringseisen voldoen. Vertraging bij leveringen (42 procent) en hoge verzendkosten (41 procent) vinden consumenten de grootste drempels voor het plaatsen va online orders. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!