Wal-Marts besluit om flink in te zetten op 'biologisch', kan volgens kenners grote gevolgen hebben. De gevolgen op milieuvriendelijk ondernemen worden al vergeleken met de invloed die Wal-Mart eerder had op het prijspeil in Amerika.
Volgens experts op het gebied van duurzame ontwikkeling is deze zet van Wal-Mart uniek door de grootte van de retailer. Vooral om de macht die het bedrijf daardoor heeft tegenover leveranciers.
Wal-Mart is van plan om het assortiment organische artikelen in de komende maand te verdubbelen. Het concern kondigde eerder aan deze zomer vierhonderd biologische foodproducten te verkopen, “tegen een Wal-Mart prijs.”
De grootste retailer ter wereld hoopt klanten te lokken van concurrenten als Target Corp., denkt Alice Peterson, president van Syrus Global consultancy. “Zoals veel grote bedrijven hebben ze ontdekt dat het goed voor je reputatie is om achter ontwikkelingen te staan waar Amerikanen steeds meer in geïnteresseerd zijn.
"Flinke gevolgen Wal-Marts bio-offensief"
Gepubliceerd op 29 maart 2006 om 00:00
Reacties 0