Primark nog onder niveau pre-corona

Primark doet het minder goed dan voor de coronacrisis. De verkopen in het eerste halfjaar van het gebroken boekjaar vallen waarschijnlijk elf procent lager uit dan twee jaar geleden.

Dat meldt moederconcern Associated British Foods (ABF) in een update. Ook inclusief de 27 winkels die er in de afgelopen twee jaar bij kwamen, valt de omzet lager uit. Het gaat dan om een daling van vier procent. Vergeleken met een jaar geleden wordt een omzetstijging van zestig procent verwacht.

Vorige maand was al duidelijk dat de winkelsluitingen in Nederland en Oostenrijk er flink inhakten. ABF schat nu in dat Primark daardoor omgerekend 38 miljoen euro misliep.

Primark wordt extra hard getroffen doordat het geen webshop heeft. Wel lanceert de keten in maart in het Verenigd Koninkrijk een nieuwe website, waarop veel meer producten zullen worden getoond. Ook komt er bij te staan of artikelen op voorraad zijn. In de andere landen, waaronder Nederland, wordt de nieuwe site voor de herfst aangepast.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!