Adidas verwacht ondanks boycot Rusland flinke groei

Adidas verwacht ondanks de boycot van Rusland ook dit jaar sterk te groeien. Het Duitse sportmerk rekent net als vorig jaar op een omzetstijging met dubbele cijfers.

Vorig jaar namen de verkopen van Adidas met vijftien procent toe tot ruim 21 miljard euro, meldt het concern. De nettowinst kwam op 1,5 miljard euro uit, tegenover 461 miljoen een jaar eerder. De resultaten werden gedrukt door coronabeperkingen, aanvoerproblemen en een boycot van het merk in China, omdat Adidas had aangekondigd dat het geen katoen meer wilde gebruiken uit de regio Xinjiang.

Vanwege de oorlog in Oekraïne besloot Adidas eerder deze week zijn winkels en de webshop in Rusland tijdelijk te sluiten. Het sportmerk verwacht daardoor 250 miljoen euro mis te lopen. Dat is ongeveer de helft van de omzet die Adidas haalt uit het Gemenebest van Onafhankelijke Staten, waar onder meer Rusland, Oekraïne en Belarus onder vallen. Desondanks rekent Adidas op een omzetgroei van elf tot dertien procent, vooral dankzij Noord-Amerika en Latijns-Amerika.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!