Pearle zet nieuw luxeconcept in Eye Wish-winkels

GrandVision vervangt de honderd overblijvende Eye Wish-winkels in Nederland door het nieuwe merk Pearle Studio. Het nieuwe concept van het optiekbedrijf kenmerkt zich door een luxer assortiment.

Door de fusie met EssilorLuxottica moest GrandVision het merk Eye Wish verkopen. Wel mocht het bedrijf ruim honderd locaties van deze keten behouden. Die worden straks dus ingevuld door Pearle Studio. De eerste Pearle Studio opent dinsdag in het Amsterdamse winkelcentrum Gelderlandplein. Nog voor de zomer moeten alle winkels zijn omgebouwd.

De reguliere Pearle winkels en het nieuwe Studio-concept zullen elkaar versterken, stelt managing director Jan-Derek Groenendaal van GrandVision. “Doordat ze verschillende doelgroepen aanspreken en elk een eigen assortiment producten en diensten aanbieden.” Pearle Studio is gericht op de doelgroep die meer behoefte heeft aan persoonlijk advies, gepersonaliseerd glas en nieuwe merkmonturen van luxe merken.
 

Reacties 1


Leonard Van Liere 16 mrt, 17:08

Lijkt mij niet slim om deze naam te kiezen tenzij men uiteindelijk (met een vooropgezet plan) ze in elkaar over laat vloeien. Binnen 1 plaats een Pearle en een Pearle studio is toch vragen om moeilijkheden

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!