Moederbedrijf Zara verdubbelt winst

Inditex, het moederbedrijf van Zara, boekte vorig jaar een winst van 3,2 miljard euro. Dat is een verdubbeling ten opzichte van 2020 en iets minder dan vóór de coronacrisis.

Vooral in het tweede en derde kwartaal ging het weer goed met de verkopen. De omzet van het grootste modebedrijf ter wereld kwam uiteindelijk op 27,7 miljard euro uit, 36 procent meer dan het jaar ervoor en bijna evenveel als in 2019. Online was goed voor een kwart van de omzet.

In december kreeg Inditex weer te maken met lockdowns, onder meer in Nederland, Duitsland en Japan. Daardoor liep het naar eigen zeggen zo'n vierhonderd miljoen euro mis.

Sinds de heropening gaat het volgens Inditex weer prima. Tussen 1 februari en 13 maart lag de omzet 33 procent hoger dan in 2021 en 21 procent hoger dan in 2019. Onder Inditex vallen ook merken als Pull & Bear, Bershka, Massimo Dutti en Stradivarius. Het aantal winkels nam vorig jaar met 226 toe tot 6477.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!