Amsterdam The Style Outlets voor 83 procent gevuld

Amsterdam The Style Outlets voor 83 procent gevuld

Amsterdam The Style Outlets is inmiddels voor 83 procent gevuld. Dat meldt center manager Marcel Herben van de outlet in Halfweg.

De outlet opende 26 november 2020 de deuren, nog geen drie weken voor de eerste lockdown. Vorig jaar kwamen er negentien merken bij, waaronder NA-KD,  The Cosmetics Company Store, Ballin/Purewhite en Desigual. De bezettingsgraad en de toevoeging van nieuwe merken stemmen Herben tevreden. "Ervan uitgaande dat we de pandemie de komende maanden achter ons kunnen laten ben ik zeer positief over de vooruitzichten voor dit jaar."

Hoeveel bezoekers er vorig jaar kwamen, meldt Herben niet. De achttien outlets van ontwikkelaar Neinver trokken in totaal 35 miljoen bezoekers, zestien procent meer dan in 2020. Het waren er wel veel minder dan voor de coronacrisis. De op dat moment nog zestien outlets verwelkomden in 2019 ruim 45 miljoen bezoekers.

De winkelomzet in de achttien outlets kwam vorig jaar op ruim 909 miljoen euro uit, 24 procent (like-for-like) meer dan in 2020. Vergeleken met 2019 was er sprake van een lichte stijging. Dit was volgens Neinver vooral te danken aan een sterk derde kwartaal, waarin de omzet drie procent hoger lag.

Reacties 7


A. Bart 31 mrt, 12:46

Ik was er laatst weer eens, op een doordeweekse dag. Er was bijna niemand, en er zijn ook alweer winkels vertrokken, volgens mij. Het aanbod is saai en schraal. Het personeel is zo wanhopig dat ik door een opdringerige verkoopster tot buiten de winkel achtervolgd werd, niet echt zin om nog eens te gaan.


Frans Bruins 31 mrt, 10:29

Dat zal best A C maar de klant baseert zich op wat ze nu zien. Het is een beetje zwak van zo’n outlet om wel mensen uit te nodigen en als er dan negatieve ervaringen zijn te komen met maar we zijn nog niet klaar. En je kan ook een goed aanbod hebben in je eerste fase. Het zijn maar een paar winkels die de trekkers zijn en die heeft Style Outlets niet, een van de belangrijkste zijn Tommy en Ralf Lauren.


A C 30 mrt, 15:20

@john A,
Maar dat hadden ze pas na de 3de fase. Muv de Nike en Adidas winkels want die waren er vaak wel vanaf de eerste fase erbij.


John A 30 mrt, 15:12

Roermond en Batavia hebben een beter aanbod van winkels.


A C 30 mrt, 13:48

@Rudy Bos,
Ook pas na de afronding van 3de fase. Ook dit “beleid” was te zien bij de ander outlets gedurende 1ste en 2de fase. Vaak is de eerste fase niet meer dan 2 flinke straatjes groot/lang, dan hoor je ook vaak de teleurstelling bij de klanten. Ook nog bij 4 flinke straatjes (2de fase) bezoekers komen totdat nog uit nieuwsgierigheid en worden dan vaak teleurgesteld in hun verwachting of komen omdat ze specifiek is moeten hebben maar dan goedkoper in hun beleving omdat het op een “outlet” gekocht wordt. Pas na de 3de fase wordt er beleving/vertier toegevoegd aan de beleving en vaak dan pas staan merken pas in de rij om er te mogen retailen.


Rudy Bos 30 mrt, 11:58

Slecht teken dat er geen bezoekers aantallen vrijgegeven worden… Bij andere outlets delen ze deze maar al te graag…


A C 29 mrt, 22:01

En daar blijven ze voorlopig op steken totdat een 3de uitbreiding fase wordt afgerond. 15-20%blijft gem leeg de eerste 2 fases. Dit is bij alle outlets in de Benelux zo geweest.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!