Sport 2000 heeft een nieuw retailconcept ontwikkeld. De zogenoemde Mega Store is voor het eerst te zien in de Bulgaarse hoofdstad Sofia.
De winkel heeft een oppervlakte van drieduizend vierkante meter, verdeeld over vier verdiepingen. Elke etage heeft zijn eigen specialisme. Er zijn zo'n 15 duizend artikelen van 120 merken te vinden. Volgens Sport 2000 draait het in het nieuwe concept voor een groot deel om, jawel, beleving. Zo kunnen klanten er op afspraak winkelen als ze extra advies willen, zijn er ruimtes waar producten kunnen worden getest en worden er na openingstijd evenementen gehouden. De indeling kan in een handomdraai worden aangepast; alle meubels staan op wieltjes.
Sport 2000 heeft een nieuw retailconcept ontwikkeld. De zogenoemde Mega Store is voor het eerst te zien in de Bulgaarse hoofdstad Sofia.
De winkel heeft een oppervlakte van drieduizend vierkante meter, verdeeld over vier verdiepingen. Elke etage heeft zijn eigen specialisme. Er zijn zo'n 15 duizend artikelen van 120 merken te vinden. Volgens Sport 2000 draait het in het nieuwe concept voor een groot deel om, jawel, beleving. Zo kunnen klanten er op afspraak winkelen als ze extra advies willen, zijn er ruimtes waar producten kunnen worden getest en worden er na openingstijd evenementen gehouden. De indeling kan in een handomdraai worden aangepast; alle meubels staan op wieltjes.
Volgens Sport 2000 zorgt 'de warme, inspirerende sfeer' ervoor dat producten op een 'slimme, gerichte manier' onder de aandacht worden gebracht. Dat is belangrijk voor de samenwerking met grote merken, weet het bedrijf. Ook aan digitalisering is gedacht. Zo hangen er videoschermen en zijn er ruimtes voor fotoshoots voor social media. "Ook onze analysetools worden steeds meer gedigitaliseerd, waardoor we beter en nauwkeuriger kunnen adviseren."
Of en wanneer het concept naar andere landen komt, kan een woordvoerster nog niet zeggen.