Het biermerk Bavaria wil met een nieuwe reclamecampagne laten zien dat de metroseksueel uit is. Nette mannen, die boodschappen doen en strijken veranderen in woest door het bos rennende Neanderthalers. “Mannen moeten weer echt mannen worden,” zegt Bavaria-directeur Peter Swinkels. Trendwatcher Marian Salzman ondersteunt deze uitspraak. “De metroseksueel heeft plaatsgemaakt voor de überseksueel: Een ‘mannelijke man’ met snor of baard die overtuigd is van zichzelf.”
Andere trendwatchers zijn het niet eens met Salzman: “De metroseksueel is een gegeven, kijk maar naar de revoluties in fitness, cosmetica en fashion. De überseksueel is hijgerig en onjuist,“ vindt Carl Rohde. En Norbert Mirani: “Natuurlijk is er een tegenreactie, maar van trendbreuk is geen sprake. Bovendien bestaat de überseksueel allang.
"Bavaria’s überman bestaat allang"
Gepubliceerd op 31 maart 2006 om 00:00
Reacties 0