Supermarkt en fabrikant weer rond de tafel

Supermarkt en fabrikant communiceren weer met elkaar. Winkeliers en fabrikanten voerden de afgelopen twee jaar oorlog. De prijzenslag met de concurrenten moest gewonnen worden en daarom dwongen supermarktketens steeds lagere prijzen af bij fabrikanten. Dat leidde meerdere malen tot conflicten.

De hernieuwde communicatie komt doordat de omzet van de supermarktketens het afgelopen jaar niet is gestegen. Dit is vooral te wijten aan de geringe productinnovatie. “Vanwege de lage marges staken fabrikanten steeds minder geld in het ontwikkelen van nieuwe producten. Alle energie ging naar het zo goedkoop mogelijk produceren”, aldus Bert Keizer (detailhandeldeskundige). De tijd lijkt nu aangebroken dat supermarkten beseffen dat ze de omzet niet omhoog krijgen zonder nieuwe producten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!