IMpact Retail, eigenaar van de elektronicawinkelketens It’s, PrijsTopper en Modern Electronics gaat herpositioneren. Een grote uitbreiding van het aantal It’s-winkels van zeventig naar 106 is het gevolg. Hierdoor wordt It’s de grootste speler op de Nederlandse elektronicamarkt.
Het merk Modern Electronics zal uit het straatbeeld verdwijnen. De winkelformule It’s wordt uitgebreid met bestaande winkels van Modern. Tijdens een megaoperatie op 8 en 9 april zullen deze winkels worden omgevormd tot It’s. De internetwinkel www.modern.nl zal worden gelanceerd in de loop van april en wordt de grootste op het gebied van consumentenelektronica. Daarnaast wordt Prijstopper door Impact ingezet als discounter met veel keus en lage prijzen.
Met het nieuwe beleid en de inzet van internetverkoop verwacht IMpact Retail een omzetgroei van 10 procent te realiseren ten opzichte van 2005. Directeur Marketing & Communicatie van IMpact Retail, Jan Immel, over de herpositionering: “Met de drie formules kunnen we nu tot op het individuele niveau inspelen op de uiteenlopende eisen en verwachtingen van de consument. Die wil keuze in aankoopmogelijkheden, van internet tot professioneel persoonlijk advies inclusief thuisbezorgen en installeren of juist een discount-meeneemprijs vanaf het schap."
"Wat een klant daarbij altijd zoekt, is een hoge kwaliteit tegen de laagst mogelijke prijs, een uitgebreid assortiment en een maximale service. Daarbij is ook de presentatie een belangrijk aspect. Op al deze fronten kunnen we de klant tevreden stellen, vooral dankzij de kennis en ervaring van onze medewerkers en onze sterke inkoopkracht.”
It’s in één klap de grootste
Gepubliceerd op 31 maart 2006 om 00:00
Reacties 0