Narrowcasting is hot in retailland, dat bleek eens te meer op Narrowcasting & Instore Media. Dat congres, georganiseerd door Heliview, vond gisteren plaats. De hype moet alleen geen zeepbel worden, zo viel te beluisteren. De aanwezige partijen waren het er over eens dat de uitdaging is om narrowcasting gezamenlijk tot een succes te maken. Concurrentie zou daarbij in eerste instantie ondergeschikt moeten zijn aan samenwerking.
Als valkuilen voor narrowcasters werden onder meer genoemd: harde geluiden die de klant en het eigen personeel irriteren, het uitzenden van integrale tv-spots en het vergeten van auteursrechten op advertentiemateriaal.
Er werden ook handvatten genoemd. Zo is content king en moet er gezorgd worden voor simpele kiosk interfaces. Daarnaast zouden er centrale richtlijnen moeten zijn voor narrowcasting binnen een bedrijf zodat enthousiaste filiaalhouders door eigen projecten geen afbreuk doen aan de huisstijl. Maar één van de belangrijkste conclusies was wellicht: narrowcasting vereist een flinke investering, want “There ain’t no such thing as a free lunch.” Een uitgebreid verslag is binnenkort te lezen op RetailAgenda.
Narrowcasting: "Content is king"
Gepubliceerd op 31 maart 2006 om 00:00
Reacties 0