Just Eat Takeaway heeft in het eerste kwartaal voor in totaal 7,2 miljard euro aan bestellingen verwerkt. Dat is een stijging van vier procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal een jaar eerder.
De groei wordt gedreven doordat consumenten per bestelling meer uitgaven. In totaal bezorgde Just Eat Takeaway wereldwijd 264 miljoen bestellingen en dat is juist een daling van één procent ten opzichte van 2021. In Noord-Europa nam het aantal orders nog wel toe.
Just Eat Takeaway verloor het afgelopen jaar zo’n 1 miljard euro. Het moederbedrijf van Thuisbezorgd zegt te verwachten dat de winstgevendheid in de loop van 2022 verbetert, waarna in 2023 een positieve aangepaste ebitda wordt geschreven. De belangrijkste groeifactoren – de gemiddelde maandelijkse bestelfrequentie en terugkerende klanten – moeten daarvoor zorgen.
Just Eat Takeaway laat verder weten te onderzoeken of Grubhub geheel of gedeeltelijk kan worden verkocht. Het bedrijf van Jitse Groen nam de Amerikaanse maaltijdbezorger nog geen jaar geleden over, wat de eerste stap in de VS betekende. De resultaten in het land vallen echter tegen, met vijf procent minder orders in het eerste kwartaal.
Reacties 0