AH gaat lokaal prijzen verlagen

Albert Heijn kiest structureel voor de strategie van lokale prijsverlagingen. Aanleiding is de lokale laagste-prijsgarantie van de C1000* vierde generatie-winkels. In filialen in Papendrecht en Nuenen heeft AH al 800 prijzen verlaagd, in reactie op de opening van een nieuwe C1000*.

Albert Heijn wil echter niet de goedkoopste supermarkt van Nederland worden, ondanks het bewust inzetten van lokale prijsverlagingen. Het gaat ook niet onder de prijzen van C1000* zitten. Dat stelt woordvoerder José Mes.

Voor de Jumbo-formule vormt deze gang van zaken misschien wel een gevaar, denkt Leo Kivits van het Erasmus Food Management Instituut. “De laagste prijsgarantie was altijd het kunstje van Jumbo. Nu C1000* klanten dezelfde garanties biedt en AH op zijn beurt weer C1000 volgt, ondermijnt dit de prijspositie van Jumbo.” Hij verdenkt AH ervan een strategie van laagste-prijsgarantie te onderzoeken. José Mes ontkent dit echter.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!