Albert Heijn kiest structureel voor de strategie van lokale prijsverlagingen. Aanleiding is de lokale laagste-prijsgarantie van de C1000* vierde generatie-winkels. In filialen in Papendrecht en Nuenen heeft AH al 800 prijzen verlaagd, in reactie op de opening van een nieuwe C1000*.
Albert Heijn wil echter niet de goedkoopste supermarkt van Nederland worden, ondanks het bewust inzetten van lokale prijsverlagingen. Het gaat ook niet onder de prijzen van C1000* zitten. Dat stelt woordvoerder José Mes.
Voor de Jumbo-formule vormt deze gang van zaken misschien wel een gevaar, denkt Leo Kivits van het Erasmus Food Management Instituut. “De laagste prijsgarantie was altijd het kunstje van Jumbo. Nu C1000* klanten dezelfde garanties biedt en AH op zijn beurt weer C1000 volgt, ondermijnt dit de prijspositie van Jumbo.” Hij verdenkt AH ervan een strategie van laagste-prijsgarantie te onderzoeken. José Mes ontkent dit echter.
AH gaat lokaal prijzen verlagen
Gepubliceerd op 31 maart 2006 om 00:00
Reacties 0