Beyoncé mag geen cola meer aanprijzen

Beroemdheden mogen in Groot-Brittannië binnenkort geen reclame meer maken voor ongezond voedsel. Het gaat met name om reclame rond kinderprogramma’s op televisie. Op deze manier wil de Britse overheid het overgewicht van de jeugd aanpakken. Bijna één op de drie kinderen onder de 16 jaar is te dik.

Een celebrity als zangeres Beyoncé mag daardoor geen Pepsi meer aanprijzen. En kinderen zullen ex-voetballer Gary Lineker ook geen reclame voor Walkers chips meer zien maken. Jongeren kunnen reclame namelijk niet als zodanig herkennen als ze dezelfde bekende mensen zien spelen in muziekclips en commercials, aldus de overheid.

De consumentenraad had om de maatregelen gevraagd, maar is nog niet helemaal tevreden. Eigenlijk wil het alle reclame voor ongezond eten van de buis hebben, omdat kinderen ook naar ‘volwassen’ programma’s kijken.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!