Warner Bros gaat 200 winkels openen in China

Entertainmentbedrijf Warner Bros wil de komende jaren 200 winkels openen in China. Dat verklaarde het bedrijf afgelopen week bij de opening van de allereerste winkel, in Sjanghai. Het snel groeiende aantal koopkrachtige Chinezen oefent een sterke aantrekkingskracht uit op bedrijven als Warner Bros en Disney. Ze willen maar wat graag munt slaan uit de populariteit van karakters als Mickey Mouse en Bugs Bunny.

Disney brengt zijn merchandise al aan de man via ongeveer 2600 verkooppunten en hoopt dit aantal voor 2009 te doen stijgen naar 6000. De verkoop gebeurt vooral in grote winkels als Carrefour.
Warner, Disney en hun concurrenten begeven zich op een lucratieve markt. In China zal volgens voorspellingen in 2010 ongeveer 12,5 miljard dollar worden uitgegeven aan speelgoed. Vooral dankzij de 300 miljoen kinderen onder de veertien jaar die het land rijk is.

Er zal echter flink geconcurreerd moeten worden, en er is een grote hoeveelheid imitatieproducten op de markt, zo benadrukken analisten. “Het getuigt van de populariteit van onze karakters dat producenten ze graag op hun merchandise willen zetten" zegt Jeffrey Whalen, senior vice president van Warner Bros’ consumentenproductendivisie daarop.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!