De retail achter de PCR test

De retail achter de PCR test

Vraag je af of een PCR teststraat beginnen iets voor je is? Voor de PCR Test Amsterdam zijn er al veel aanbieders. Hoe ziet de markt eruit?

Corona heeft een flinke opschudding gegeven aan het bedrijfsleven en de retail business. Bekend zijn uiteraard de winkels die ineens mondkapjes verkochten en bedrijven die zich specialiseerden in preventieve maatregelen. Maar ook achter de PCR test zit een hele retail wereld. Je kunt de panden van PCR Test Amsterdam bij een bezoekje aan deze stad bijna niet gemist hebben. In dit artikel lees je de retailtrends rondom de PCR test. 

Kan iedereen een PCR testlocatie beginnen?
Als we kijken naar de retail achter de PCR test, dan moet je eerst de basis kennen. De vraag “Kan iedereen een PCR testlocatie beginnen?” is daarin een belangrijke. Als we de site van de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd erbij pakken, dan geeft deze een goed antwoord. Iedereen mag een eigen testlocatie openen. Er zijn wel regels waaraan de retailer zich moet houden. Het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport heeft hiervoor regels opgesteld. Uiteraard moeten er Covid-19 en CE gecertificeerde testen gebruikt worden. Hygiëne en bescherming voor zowel klanten als medewerkers is van belang. Als nieuwe aanbieder van PCR testen ontvang je hier een brief over van de inspectie. Door steekproeven en op basis van binnenkomende meldingen controleert de inspectie de aanbieders van teststraten. Hoewel iedereen dus een teststraat kan beginnen, vergt het wel een investering van tijd, geld en energie.

Concurrentie tussen testlocaties
Een PCR test kan gedaan worden bij de GGD of bij een teststraat van een retailer. Je zou zeggen dat iedereen naar de GGD gaat, maar dit is zeker niet waar. De GGD voert de testen uit indien je Covid klachten hebt. Voor een test zonder klachten of voor een corona reis-certificaat worden mensen naar commerciële teststraten verwezen. Hoewel bij klachten een testbewijs wel in de app geüpload kan worden, zal de GGD geen rekening houden met een door de consument geplande reis. Hier spelen retailers op in met de spoed test. De concurrentie tussen teststraten is echter hoog en er zijn er inmiddels heel veel. Zoek je op “PCR Test Amsterdam”, dan zie je dat er al zo’n 20 aanbieders alleen in deze stad zitten. 

De retail achter de PCR test: inspelen op de markt
Wat de retail achter de PCR test heeft laten zien, is dat flexibiliteit en inspelen op de actuele vraag vanuit de markt belangrijk is in het huidige retaillandschap. Wel is snelheid van belang en optimaliseren aanbieders hun producten snel. De standaard is tegenwoordig de PCR test met uitslag binnen 24 uur. Aanvullingen zijn de PCR spoedtest en NAAT test. Nu corona meer naar de achtergrond verdwijnt, zoeken retailers naar andere diensten voor hun testlocatie. Denk aan bijvoorbeeld een SOA test. Als je als retailer nog niet actief bent in de markt van PCR testen, bedenkt dan goed of je misschien al te laat bent. 

Wat komt er kijken bij een PCR testlocatie inrichten?
Zoals eerder genoemd zijn de regels die de overheid stelt belangrijk. Deze regels zijn ook van toepassing op de betrouwbaarheid van de testen. Voor een PCR test is een bepaalde temperatuur noodzakelijk. Een goede locatie vinden begint met de gemeente vragen welke locaties en panden geschikt zijn. Niet in iedere pand of op ieder parkeerterrein kan en mag een testlocatie gestart worden. In sommige gevallen kijken retailers samen met de gemeente naar een geschikt pand.

Tot slot: Amazon PCR test
Amazon; de meest of juist minst geliefde naam in retail. In Engeland en Amerika is Amazon ook ingestapt op PCR testen. De test kits worden goedkoop beschikbaar gesteld voor consumenten om thuis te testen. Vervolgens worden deze in het laboratorium van Amazon getest. In december 2021 rapporteerde Amazon UK al zo’n 1,4 miljoen testen gedaan te hebben. Voor zover bekend is, heeft Amazon nog geen PCR testlaboratorium in Nederland.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!