Kamera Express duikt in nieuw servicemodel 

Fotoretailer Kamera Express is van plan het aanbod van diensten zoals workshops uit te breiden. Ook heeft het bedrijf plannen voor tweedehandsverkoop, reparatie en verhuur.

Dat vertelde ceo Ben Cornelisse tijdens Stores That Wow. “Productverkoop werkt niet meer in 2032. Daar hebben we een ander plan voor nodig.” Kamera Express biedt op dit moment al de verhuur van foto-apparatuur aan. Dat wordt stap voor stap uitgebreid. “Verhuur is laagdrempelig, duurzaam en winstgevend. Nu kijken we voorzichtig naar nieuwe doelgroepen.” Tweedehandsverkoop en een reparatieservice moet het dienstenpakket verder gaan uitbreiden, is het idee.

Afgezien van het aanbod van diensten rondom de producten zelf, wil de fotoretailer stappen gaan zetten op het gebied van experience-service. Als voorbeeld noemt Cornelisse het aanbieden van workshops. “Dat is geen onderdeel van het businessmodel an sich: het gaat niet om directe verkoop. Maar meer kennis en kunde over het fotograferen zorgt voor meer gebruik van het product, wat weer resulteert in meer waardering én uiteindelijk in meer verkoop.” 

De volledige recap van het verhaal van Kamera Express (en H&M, Tony’s, Gastrovino, Delhaize en Howard Saunders) lees je hier. Nog geen member? Kijk hier voor de mogelijkheden.

Reacties 1


Martin Huisman 22 jun, 00:08

Interessante strategie, eerst jarenlang uitbreiden met nieuwe winkels om vervolgens te zeggen dat over 10 jaar de basis onder deze winkels gaat wegvallen.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!