'Flitsbezorgers zijn afgelopen halfjaar bekender geworden'

'Flitsbezorgers zijn afgelopen halfjaar bekender geworden'

Het overgrote deel van de Nederlanders (82 procent) is bekend met flitsbezorging: een stijging van 32 procent ten opzichte van een halfjaar geleden. Gorillas heeft de meeste naamsbekendheid verworven.

Dat blijkt uit onderzoek van Markteffect onder zo’n duizend Nederlanders. Daaruit komt onder meer naar voren dat naast de bekendheid van de services ook het gebruik ervan stijgt. In mei 2022 maakte 15 procent van de Nederlanders gebruik van flitsbezorgdiensten: een stijging van vier procent ten opzichte van december 2021. De services worden vooral benut door mannen en jongeren tussen de 18 en 34 jaar. 

Opvallend is het verschil tussen bekendheid en gebruik. Zo geniet Gorillas van alle flitsbezorgers de meeste naamsbekendheid (61 procent), maar bestellen Nederlanders vaker bij Flink (52 procent) dan bij Gorillas (50 procent). Getir is een stuk minder populair (bekend onder 26 procent). Zapp is niet meegenomen in het onderzoek. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!