'Duurzaamheid voor 36 procent bepalend voor webshopkeuze'

Ruim een derde van de Nederlanders (36 procent) laat zijn keuze voor een webshop afhangen van duurzaamheid. 84 procent van de consumenten bestelt bewust om geen producten retour te hoeven zenden.  

Dat blijkt uit de Thuiswinkel Duurzaamheid Monitor. Consumenten blijken met name stil te staan bij duurzamere bezorging. 68 procent zegt een duurzame verzendoptie te kiezen mits beschikbaar; 36 procent is bereid daar meer voor te betalen. Het gros van de Nederlanders (68 procent) zegt duurzaam e-shoppen belangrijk te vinden, maar geeft aan niet te weten hoe dit duurzamer aan te pakken. 

Hoewel steeds meer retailers het productaanbod willen verduurzamen, is het duurzamer maken van de verpakking voor 77 procent van de consumenten belangrijker. Wel verwachten Nederlanders van webshops meer actie op het gebied van verduurzaming: zowel op het gebied van levering als verpakking. 
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!