Ook na corona blijft online winkelen belangrijk in België: 28 procent bestelt minimaal wekelijks online, 43 procent doet dat minstens maandelijks. Wel zeggen meer Belgen bereid te zijn om fysieke winkels te bezoeken dan vorig jaar.
Dat blijkt uit onderzoek van Comeos en Safeshops.be. 36 procent zegt gedurende het afgelopen jaar meer online te hebben besteld. Belgen bezoeken sinds de afschaffing van coronamaatregelen vaker de winkelstraat. Vorig jaar kocht 46 procent van de Belgen zijn kleding het liefst fysiek, nu geldt dat voor 73 procent. Ook tijdens het bezoek aan de fysieke winkel speelt online een grote rol: 47 procent zoekt online naar reviews over het product. 31 procent controleert tijdens het winkelen ook de prijs online.
Bol.com is het meest populaire platform onder Vlamingen: van deze groep Belgen bestelde 88 procent het afgelopen jaar bij de Ahold-retailer. Onder Franstaligen was Amazon (82 procent) juist in trek. In heel België werd Zalando (59 procent) het meest bezocht.
Reacties 0