Gamma en Karwei doen het beter dan vóór corona

Intergamma, het moederbedrijf van Gamma en Karwei, behaalde vorig jaar een omzet van ruim 1,4 miljard euro. Dat was net iets meer dan in 2019, het jaar voor de coronacrisis.

De brutobedrijfswinst (ebitda) kwam op 191 miljoen euro uit, tegen 136 miljoen in 2019. Dat het verschil zo groot werd, was te danken aan de eenmalige herwaardering van de voorraden (goed voor 30 miljoen).

Vergeleken met 2020 deed Intergamma het minder goed. Toen kwam de omzet op 1,7 miljard uit. Maar dat was volgens het concern door corona dan ook 'een exceptioneel jaar'. In het afgelopen jaar waren de bouwmarkten vierenhalve maand beperkt open of dicht. Het omzetverlies kon grotendeels worden gecompenseerd door online en click & collect, waarmee 280 miljoen werd binnengehaald.

Eerder werd al bekend dat ceo Harm-Jan Stoter na bijna zeventien jaar stopt. Voormalig Praxis-topman Joost de Beijer volgt hem per 1 september op.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!