Winnaar/verliezer van de week: YB en TikTok

Winnaar/verliezer van de week: YB en TikTok

Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Met deze keer: YB (voorheen Yoghurt Barn) en TikTok.

Winnaar: YB

Goed nieuws voor Oud-RetailRookie YB (voorheen Yoghurt Barn): met een sharefundingscampagne heeft de startup 900 duizend euro aan groeigeld opgehaald. Met ruim anderhalve ton meer financiering dan als doel werd gesteld en ruim zeshonderd ambassadeurs als mede-eigenaren is het bedrijf aan een grote opmars bezig. Voor fans die de boot hebben gemist, is er een tweede sharefund-ronde ingezet. Ook aan de achterkant timmert het bedrijf hard aan de weg om nieuwe locaties te openen, verklapt oprichter en ceo Wouter Staal in een interview.

Verliezer: TikTok

Nog voordat TikTok écht voet aan de grond heeft weten te krijgen in het Verenigd Koninkrijk, stopt het socialmediaplatform met livecommerce in het land. De verwachtingen van het Chinese bedrijf waren hooggespannen: na het VK stond de uitrol in Duitsland,...

Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Met deze keer: YB (voorheen Yoghurt Barn) en TikTok.

Winnaar: YB

Goed nieuws voor Oud-RetailRookie YB (voorheen Yoghurt Barn): met een sharefundingscampagne heeft de startup 900 duizend euro aan groeigeld opgehaald. Met ruim anderhalve ton meer financiering dan als doel werd gesteld en ruim zeshonderd ambassadeurs als mede-eigenaren is het bedrijf aan een grote opmars bezig. Voor fans die de boot hebben gemist, is er een tweede sharefund-ronde ingezet. Ook aan de achterkant timmert het bedrijf hard aan de weg om nieuwe locaties te openen, verklapt oprichter en ceo Wouter Staal in een interview.

Verliezer: TikTok

Nog voordat TikTok écht voet aan de grond heeft weten te krijgen in het Verenigd Koninkrijk, stopt het socialmediaplatform met livecommerce in het land. De verwachtingen van het Chinese bedrijf waren hooggespannen: na het VK stond de uitrol in Duitsland, Frankrijk, Spanje en Italië op het programma, waarna de stap moest worden gemaakt naar de Verenigde Staten. Door dat plan is dus een streep getrokken. Ook intern rommelt het: onlangs namen medewerkers in groten getale ontslag als gevolg van een agressieve werkcultuur. 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 37.500 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!