Arjan Rosendaal (47) is directeur en mede-eigenaar van Gastrovino. Deze wijn- en delicatessenformule bestaat 90 jaar en heeft nu 31 vestigingen. Op achttienjarige leeftijd begint Rosendaal als vertegenwoordiger in de verpakkingswereld. Hij verkoopt liever verpakkingen aan lokale slagers en wijnhandelaren dan aan winkeliers in de mode. In 2008 wordt Rosendaal commercieel manager en vier jaar later commercieel directeur van Gastrovino. Hij beschrijft de moeilijke tijd die Gastrovino vanaf 2008 heeft doorgemaakt. De coöperatieve structuur remt het ondernemerschap waardoor de positie van de formule steeds verder onder druk komt te staan. In 2019 krijgt Rosendaal het fiat om de coöperatie om te vormen naar een efficiëntere bedrijfsvorm. De toevoeging van horeca en de groei naar minimaal 50 vestigingen moet deze formule weer toekomstbestendig maken. In twee flagshipstores is dit nieuwe blurringconcept uitgerold en de resultaten bewijzen dat dit de juiste weg is voor de Gastrovino-ondernemers. Deze RetailTrends Podcast wordt mede mogelijk gemaakt door Building Blocks.
Reacties 0