No Label heeft een winkel geopend in Mall of the Netherlands in Leidschendam. Het is de vijfde vestiging van het Amsterdamse merk, dat zich richt op 'smart essentials' voor mannen.
Een winkel zonder opsmuk. Dat mag geen verrassing zijn bij een merk waar het vergeefs zoeken is naar drukke prints en bloemetjeskragen. No Label werkte samen met Pepijn Smit, die met S-P-A-C-E Projects ook verantwoordelijk is voor de storedesigns van Fest, Veloretti en Ace & Tate.
"Het interieur van deze brandstore is gebouwd op een raster dat wordt doorbroken door diagonalen om zo dynamiek in de ruimte te...
No Label heeft een winkel geopend in Mall of the Netherlands in Leidschendam. Het is de vijfde vestiging van het Amsterdamse merk, dat zich richt op 'smart essentials' voor mannen.
Een winkel zonder opsmuk. Dat mag geen verrassing zijn bij een merk waar het vergeefs zoeken is naar drukke prints en bloemetjeskragen. No Label werkte samen met Pepijn Smit, die met S-P-A-C-E Projects ook verantwoordelijk is voor de storedesigns van Fest, Veloretti en Ace & Tate.
"Het interieur van deze brandstore is gebouwd op een raster dat wordt doorbroken door diagonalen om zo dynamiek in de ruimte te creëren", legt Smit uit. De eikenhouten lambriseringen geven de ruimte warmte. "Met gerecyclede doorschijnende gevelpanelen, kasten en een tafel speel ik met licht en schaduw - iets wat ook kenmerkend is voor de fotografie van No Label. De nadruk in het ontwerp ligt op het belang van schaal, de precisie van grootte en details en de relatie tussen de objecten." Samenvattend: het is volgens Smit een minimaal, maar menselijk interieur.