Winnaar/verliezer van de week: Gucci en Homestock

Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Met deze keer: Gucci en Homestock.
 

Winnaar:  Gucci

Gucci mag zich weer voor minstens één kwartaal het populairste modemerk ter wereld noemen. Na negen maanden heeft het Italiaanse luxemerk Balenciaga van de eerste plaats verdreven in de Lyst Index, de ranglijst die elk kwartaal wordt samengesteld door zoekmachine en shopping-app Lyst. Gucci dankt de toppositie onder meer aan de samenwerking met Adidas. In de 48 uur nadat de merken samen een collectie hadden gepresenteerd, steeg het aantal zoekopdrachten naar Gucci met 286 procent. Helemaal een feestweek was het overigens niet voor Gucci....

Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Met deze keer: Gucci en Homestock.
 

Winnaar:  Gucci

Gucci mag zich weer voor minstens één kwartaal het populairste modemerk ter wereld noemen. Na negen maanden heeft het Italiaanse luxemerk Balenciaga van de eerste plaats verdreven in de Lyst Index, de ranglijst die elk kwartaal wordt samengesteld door zoekmachine en shopping-app Lyst. Gucci dankt de toppositie onder meer aan de samenwerking met Adidas. In de 48 uur nadat de merken samen een collectie hadden gepresenteerd, steeg het aantal zoekopdrachten naar Gucci met 286 procent. Helemaal een feestweek was het overigens niet voor Gucci. Moederbedrijf Kering maakte de kwartaalcijfers bekend en die van Gucci waren niet al te denderend, met een omzetgroei van slechts vier procent. Oorzaak zijn de coronalockdowns in China. 

Verliezer: Homestock

Woonwinkelketen Homestock ging eind juni failliet en kon direct rekenen op 'veel interesse', liet de curator destijds weten. Liefst dertig partijen meldden zich om een doorstart te realiseren. Maar al te enthousiast bleken zij ook weer niet: slechts vijf brachten er een bod uit. En van die vijf was er slechts één bereid om één filiaal van Homestock voort te zetten. Dat bod is niet aanvaard en daarmee komt er na acht jaar een definitief einde aan de formule, die zes winkels had. Overigens zullen de klanten zich minstens zulke grote verliezers voelen: wie nog een bestelling heeft lopen, krijgt zijn producten niet.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Word member van RetailTrends

€28,75 Per maand

Log in of word member van RetailTrends en krijg toegang tot alle premium content.

Lees ook

Alle artikelen

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!