'Snelheid en personalisatie belangrijkst bij online kerstinkopen'

Bij het online kopen van cadeaus voor de feestdagen vinden Nederlandse consumenten snelle bezorging het belangrijkst. Dat blijkt uit Europees onderzoek van softwarebedrijf Zendesk.

Dat Nederlanders zoveel belang aan snelheid hechten komt volgens het onderzoek doordat ze kerstinkopen vaak lang uitstellen. Een derde van de respondenten wacht met kopen tot december en twaalf procent tot twee weken voor de kerstdagen. Consumenten in Duitsland, Engeland en Frankrijk halen hun cadeaus veel vaker al in de herfst in huis.

Het onderzoek laat verder zien dat meer dan de helft van de Nederlandse respondenten een gepersonaliseerde winkelervaring belangrijk vindt bij een online aankoop. Omdat de pandemie online winkelen een boost heeft gegeven, verwacht bijna twintig procent van deze respondenten dat merken meer over hen weten.

Het onderzoek naar het winkelgedrag van consumenten voor de feestdagen werd uitgevoerd in Duitsland, Engeland, Frankrijk en Nederland. In ieder land werden 350 respondenten ondervraagd.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!