Winnaar/verliezer van de week: Riverdale en Peloton

Winnaar/verliezer van de week: Riverdale en Peloton

Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Met deze keer: Riverdale en Peloton. 
 

Winnaar: Riverdale

Goed nieuws voor Riverdale-klanten met uitstaande orders: een groot deel kan op korte termijn toch worden geleverd. Na zijn faillissement is Riverdale deze week overgenomen door een groep lokale investeerders en maakt daarmee in een afgeslankte vorm een doorstart. Vanuit het bestaande hoofdkantoor in Nootdorp worden alle werkzaamheden zelfstandig voortgezet, onder leiding van Lennart Koetsier. Met de nieuwe eigenaren is een overeenkomst gesloten waarbij zij alle voorraden, de inventaris, het intellectueel eigendom en lopende contracten hebben overgenomen. Een deel van de medewerkers behoudt zijn baan. 

 

Verliezer: Peloton

Dat successen tijdens corona lang niet altijd de sleutel blijken voor succes, blijkt uit het voorbeeld van Peloton. Amerikanen gingen tijdens het begin van de pandemie massaal thuis sporten, waardoor het aantal orders voor de thuisfitnessfabrikant...

Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Met deze keer: Riverdale en Peloton. 
 

Winnaar: Riverdale

Goed nieuws voor Riverdale-klanten met uitstaande orders: een groot deel kan op korte termijn toch worden geleverd. Na zijn faillissement is Riverdale deze week overgenomen door een groep lokale investeerders en maakt daarmee in een afgeslankte vorm een doorstart. Vanuit het bestaande hoofdkantoor in Nootdorp worden alle werkzaamheden zelfstandig voortgezet, onder leiding van Lennart Koetsier. Met de nieuwe eigenaren is een overeenkomst gesloten waarbij zij alle voorraden, de inventaris, het intellectueel eigendom en lopende contracten hebben overgenomen. Een deel van de medewerkers behoudt zijn baan. 

 

Verliezer: Peloton

Dat successen tijdens corona lang niet altijd de sleutel blijken voor succes, blijkt uit het voorbeeld van Peloton. Amerikanen gingen tijdens het begin van de pandemie massaal thuis sporten, waardoor het aantal orders voor de thuisfitnessfabrikant door het dak gingen. Het bleek van korte duur: door de heropening van de sportscholen en toenemende concurrentie op de thuissportmarkt, maakte Peloton flink verlies. Om de kosten te reduceren, sluit het bedrijf nu ‘een aanzienlijk deel’ van de 86 winkels. Ook worden in een nieuwe ontslagronde 780 banen geschrapt. 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!